Trek Top Fuel 9.8

I Frederikshavn bor der 23.345 indbygger. En by hvor 3 Cykelbutikker giver service og kundebetjening i topklasse. Møllers Cykelshop er en af dem. En dejlig stilren butik at komme i, og hvor jeg har haft mange gode og lærerige dialoger om mountainbike med Jens Møller, som ejer butikken.

Det er også netop i samarbejde med Møllers Cykelshop, at jeg har fået muligheden for at prøve en TREK Top Fuel 9.8. En rigtig lækker og veludstyret cykel, som jeg forventer mig meget af.

Alle kender TREK

Videbegærlighed er vejen til at levere verdens største præstationer, siger John Burke (Adm. Direktør, Trek Bicycle) tilbage i 1979. Ordene siger meget og TREK er det nyeste i  teknologien og med sin OCLV kulfiber ramme er den exceptionel og et stort fremskridt inden for materialevidenskab.

Der er firmaer, som laver affjedring, og der er firmaer, som laver cykler. Og så er der de firmaer, som laver begge dele. De ved, at en cykel med affjedring kun fungerer optimalt, når konstruktionen er udviklet i et system i sin helhed. Trek prisbelønnede team af affjedringskonstruktører er drivkraften bag nogle af cykelbranchens mest banebrydende udviklinger inden for affjedring. Og deres team nyder godt af assistancen fra en af de mest ikoniske og visionære personligheder inden for mountainbiken, nemlig GARY FISHER, som jo er Godfather inden for MTB-sporten.

TREK TOP FUEL 9.8

Da jeg fik indstillet Top Fuel’en var det som om at vi faldt sammen fra første øjeblik og følelsen af Cross Country og Marathon blev forenet.

Den et lynhurtig i både det tekniske og på op og ned kørsler og den avancerede xc-affjedring med teknologier såsom ABP, EVO Link og Full Floater og dens dæmper er tunet til konkurrencebrug og er vildt effektiv med kort vandring.

Dens brede bagnav (148 mm) og fornav (110 mm) på 29’ere giver stærkere hjul med mindre flex og mulighed for bredere dæk.

Avanceret stelgeometri og speciel offset på forgaflen giver præcis styring ved lav hastighed uden at gå på kompromis med stabiliteten i fart.

Trek Top Fuel 9.8 Specifikationer

  • OCLV Mountain Carbon stel
  • DT Swiss X1700 hjul
  • Sram X1 1400 Direct Mount krank
  • Sram X01 Carbon bagskifter
  • Bontrager styr i kulfiber
  • Vægt: 11,4 kilo
  • Pris: kr. 40.699,-

Galleri

2 kommentarer

  1. Copy paste fra en Trek reklame? Hvad mener Jerry om cyklen? Please sig, at det bare er førstehåndsindtryk, der er skrevet om, og at den udførlige test kommer senere. Hvis siden her skal bevare en grad af troværdighed, bliver en test nødt til at være mere udførlig og objektiv. Jeg er sikker på, at jeg kunne læse det samme i en halvsides annonce i et Trek katalog.

    1. Hej Michael
      Testen blev af flere årsager aldrig færdiggjort, så derfor er dette ikke en fyldestgørende beskrivelse af oplevelsen med denne Trek. Det fremgår ikke af artiklen, hvilket det selvfølgelig bør så derfor er artiklen blevet opdateret i dag d. 28/11.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *